IISG 2: Jaarverslag CHH 1933

Pa Hong heeft in vier besturen van Chung Hwa Hui gezeten. Ook een jaar als secretaris. Behalve dat het bijzonder was om zijn handschrift terug te zien, bedacht ik toen ook: hé, een secretaris dient het jaarverslag te schrijven. Dus ben ik op zoek gegaan naar het bestuursjaar november 1932 – november 1933 en ja hoor: het jaarbverslag geschreven door Tan Kian Hong.

Hieronder het verslag als boekje. ja, ja, ik heb het net helemaal mooi gescand, maar het is leesbaar en ik heb nog de intentie het over te typen.

Hier alvast het origineel:

Je kunt het jaarverslag niet lezen in de email. Let op de datering! Ik kan nu wel bekennen dat ik de eerste keer dat ik die XXII zag in plaats van XXXII, ik de neiging nauwelijks kon onderdrukken om er een X bij te zetten. Gelukkig niet aan geschiedvervalsing gedaan, afgezien daarvan was het ook nog stom geweest omdat het om een Chinese jaartelling gaat en wel degelijk klopt (zie het bericht hiervoor).